Dolk utstilling 24.mai! Galleri s.e

Spent på hva rip off delen blir…
Da rip on var å ripe biler, vil da konseptet for rip off være avrevne mercedes-stjerner?

Når bytter det over til del 2?

18 juni er det lansering av bok og del 2

Så utstillingen idag uten å ha lest deres andre kommentarer før nå.
Er enig i det meste. Liker konseptet, men selve utførelsen er jeg ikke imponert over. Eller de som har bøyd metallet og lakkert har jo gjort en god jobb:-)
Utsagnet om at han har brukt 2 år i studio for å få streken slik han vil ha den skjønner jeg ikke noe av… Det så mer ut som at verkene hadde fått noen transportskader på vei inn døren i lokalet.
Så fra meg er det tommel opp på konseptet, men utførelsen ble jeg skuffet over. Men kanskje de ikke var meningen å bli imponert heller:-) Hvem vet.

Jeg sitret av forventning da jeg tirsdag gikk inn døren på Galleri s.e, og må si jeg virkelig likte det jeg så. For meg personlig ga det mening. Ser fortsatt like mye frem til det som kommer videre fra Dolk :slight_smile: Vi har alle minst en liten ripe i lakken, og det som først har festet seg setter alltid spor :heart:

Du mener ripene burde vært ripet opp bedre?

1 Like

Høres ut som Dolk har fått en ripe i lakken :sweat_smile:

Etter å ha jobbet 2 år med “streken” så synes jeg det ja. En 5cm ripe på en 2x2m plate ga meg ikke noe idag.

Jeg er ganske sikker på at et par guttunger på Grorud kunne laget like “fine” striper i løpet av sekunder. Da er det jo smått komisk å påstå at man har brukt to år. Men men. :blush:

To år er lenge å bruke på en ripe. Enig.
Men så ligger det vel litt mer bak det hele? Jeg tror mange med interesse for superhelter, fiskere og taggede dyr kan bruke litt tid på å ta denne type kunst innover seg (meg selv inkludert).

Sett bort ifra at jeg ikke ville hatt det på egen vegg vil jeg hylle Dolk for å ikke følge strømmen. Når det gis ut ukentlige trykk, lightboxer, klær og hvem vet hva av kunstnere jeg har i samlinga. Da får jeg lyst til å kvitte meg med det jeg har liggende.

Når en kunstner prøver å være kunstner får jeg lyst på mer.

Jeg kunne tenkt meg å se denne utstillingen live. Vil den henge når “del 2” er oppe og går? @Gard @azidops dere vet kanskje dette…

6 Likes

Enig med @thopet her, kudos for ikke å følge strømmen. Første gang jeg så bildene tenkte jeg: hva i helvete er dette for no ræl!!

Så har jeg sett på dem igjen og igjen samt igjen og tatt meg selv i tja, dem er vel ok, brukbare, fine, irriterende?

Høres jo smått småkvalmt ut men her må man tenke litt, betrakte og vurdere:-) hadde de ikke vært så store skulle jeg nok smelt en opp på veggen

1 Like

Noen som kjenner åpningstidene?
Til SE, altså

Ja derfor jeg skrev at jeg likte konseptet.
Men hadde håper på litt mer grov vandalisme om du skjønner. Litt aggresjon!
Om ikke annet er jeg veldig spent på neste akt.

Mener det er 12-16

Dolk kuben til utlandet!

Blir vrient å få lagret den flatt under sengen.

Best å la den ligge i røret…

Skal vel ha den på parkeringsplassen?

Blir nå inn inn i helvedes dyrt å få UV glass på denne

Se for meg transportøren blir ganske stresset når han ved avlevering oppdager at kunstverket til 600k har fått transportskader…

5 Likes